2011. január 29., szombat

Egy évesek lettek a vándorok - Ünnepelt a Vagamundo

A múlt hét szombatján a könyvtárban dolgoztam, amikor kedves barátom, Mihályi Tibor, a Vagamundo Tűztánc és Zsonglőr Egyesület ,,vezetője" (saját elmondása szerint szerencsére ilyenre náluk nincs szükség :) ) egy meg nem igen határozható arckifejezéssel közelített felém. Betört ablak vagy levert vakolat?! - sápadtam le, ahogyan megkérdezte, le tudnék-e jönni a tornaterembe. Gondoltam, na, ennek a fele sem tréfa, hiszen egyedül vagyok itt a művház részéről, és akkor még ott a szakiskola is, aki a helyiséget a legtöbbször használja (és a többi). Kaptam a kardigánom, kulcsom és mentem Tibi után a lépcsőn, mérlegelve a lehetőségeket...

De amikor beléptem... díszesen felsorakozva találtam zsonglőr ismerőseimet.



A tagok, balról jobbra:
Csizmadia Eszter alias Süti, Mihályi Tibor, Csurai Dóra, Grigoliát Boglárka 
és Major Tibor.


Egy iskolapadból előléptetett ünnepi asztalon pedig mesés torta díszelgett, rajta a felirat:

1 ÉVES A VAGAMUNDO TŰZTÁNC ÉS ZSONGLŐR CSOPORT!




Szerényen érdeklődtek, van-e még más is rajtam kívül itt, hálásan megköszönve mindazt a segítséget, amit kaptak. Ám valójában én szeretnék Nektek köszönetet mondani, az alábbi idézettel bevezetve rövid mondandómat, amit ,,véletlenül", egy leselejtezett könyvben találtam nemrég:


,,Eleresztettem a trapézt! Az ég és a föld között voltam! Repültem a fejemen át bucskázva a másik trapéz felé. (...) Ez az uram, ekkor érzem, hogy ember vagyok. Hogy érdemes élnem. És azért mondom most - folytatta hirtelen fátyolossá vált hangon-, hogy szaltó mortále nélkül nincsen számomra élet." 
(Huszár Sándor: Kokó, a bohóc. Elbeszélések, részlet)


Köszönöm, hogy emlékeztettek erre időről időre, ugyanolyan lelkesen játszva kicsi óvodásoknak (2010. február, OVIFON), 'böndörödő' nagyoknak (2010. szeptember), vagy éppen értelemben kicsiknek-szívben óriásoknak a Szent Kristóf Házban (2010. október, Hangmadár), mint ahogyan az a tavalyi évben is is történt.












  
Remélem, a további utatok is ilyen jókedvű és bátor lesz, hallom, most épp a Fejér Megyei Diáknapok 2011-re készültök, bizony nem kis vállalkozás ez. ,,Célunk, hogy az emberek ne csak a cirkuszban, színházban, hanem bárhol megismerkedhessenek a zsonglőrködés világával. Fellépéseket vállalunk minden korosztálynak." valljátok és bár sajnos 'cirkusz az egész világ', Ti egy jobb és sokkal mosolygósabb poronddá teszitek, az már biztos :)





A 'vagamundo' spanyol szó vándort, kóborlót, világfit jelent.



Isten éltessen Titeket, még nagyon, nagyon sokáig! :)




Szeretettel:

egy őszinte tisztelő



A Gárdonyi Géza Művelődési Ház és Könyvtár holdudvarában is tevékeny csoportról itt lehet olvasni bővebben: (katt alább!)
http://www.ggmuvhaz.hu/holdudvar/vagamundo-zsonglor-es-tuztanc-egyesulet/


OT





A Vagamundo Tűztánc és Zsonglőr Egyesület a Dunaújvárosi Diáknapokon,
2010. áprilisa. A fények ,,mögött" egy-egy fiatal tehetsége, komoly munkája is ragyog.


3 megjegyzés:

  1. Talán (sőt, biztosan?) a videó nem adja vissza azt a varázslatot, amit ezek a fiatalok kerekítenek a tűzpálcákkal, de a hangulatból azért közvetít :)
    Oti

    VálaszTörlés
  2. Imádunk:) Szerényen megjegyzem, nem vagyok a csapat vezetője, mert nincs rá szükség. Mindenki kiveszi a részét a dologból így mindenki vezetővé válik:) A Süti és a Dorka között egy félig új, félig régi úr még félig-meddig szerepel a képen aki szintén teljesértékű csapattag, Major Tibor.:)

    VálaszTörlés
  3. Oké, javítom ;) :) Hajrá, Vagamundo!

    VálaszTörlés